Emre Zeytinoğlu ‘dan estetik kavramına farklı yaklaşımlar… Akbank Sanat etkinlikleri… Felsefe… Estetik… Detaylar Kitap Magazin‘de….
Emre Zeytinoğlu ‘dan estetik kavramına farklı yaklaşımlar
Akbank sanat, edebiyat ve felsefe üzerine gerçekleştirdiği etkinliklere devam ediyor. Yarınki konuşmacı Emre Zeytinoğlu…
Basın bülteninden….
Seminer: Sanatta Estetik Kavramına Farklı Yaklaşımlar
Konuşmacı: Emre Zeytinoğlu
Tarih: 2 Mart 2022, Çarşamba
Saat: 18:00-20:00
Mekan: Dijital Platform, Zoom
Sanatta Estetik Kavramına Farklı Yaklaşımlar
Estetik, sanatta genellikle “güzel” kavramı ile birlikte anılıyor olsa da bu mutlak bir tanım değildir. Bunun özne ile yakın bir ilişkisi vardır ki bu yüzden öznenin değişen koşullarında sanat ve estetik ilişkisi de değişikliklere uğramıştır. Dolayısıyla estetik, her zaman “güzel” ile ilişki kurmaz ve bunun dışında da pek çok felsefi ve sanatsal tanıma ulaşır.
Bu konuşmada, sanat-estetik-güzel bağlantısının hangi anlama geldiği, bunun ideolojik arka planının ne olduğu ve söz konusu bağlantının nasıl değişerek bugüne ulaştığı üzerinde durulacaktır.
Emre Zeytinoğlu (1955, İstanbul)
1980 yılında Mimar Sinan Üniversitesi’nden mezun oldu. 1986 yılından itibaren sergi açıyor. 1988’den bu yana ise farklı dergilerde “sanat ve estetik” konusunda makaleler yayınlıyor. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde ve Marmara Üniversitesi’nde “Sanat, Kuram ve Eleştiri”, “Çağdaş Sanat” ve “İdeolojik Metinler ve Sanat” adlı dersleri veriyor. Çeşitli televizyon kanalları için arkeolojik alanlar üzerine belgeseller yapıyor.
Kitaplarından bazıları şunlardır:
“Sanatın Karanlığı” (Espas Yay. 2020), “Sanat, Bazı Şeyler ve Eleştiri” (Corpus Yay. 2017), “İktidarsızlığın İktidarı ve Sanat” (Ayrıntı Yay. 2014), “Bir Boşluğa İşaret Bırakmak / Mesafe ve Temas” (Baksı Vakfı Yay. 2013), “Sanat Üzerine Yersiz Yorumlar” (Bağlam Yay. 2008), “Uyku Tulumunda Spor” (Telos Yay. 2004), “Sanatın Suç Ortaklıkları” (Bağlam Yay. 2003 / Belge Yay. 2016), “Kavramın Sınırlarında” (Ali Akay ile, Bağlam Yay. 1998) ve “Pisuarın Bir Dekonstrüksiyonu” (Ali Akay ile, Galeri Urart Yay. 1994 / Minör Yay. 2013).